Ontevreden over rechtsbijstandverzekeraar bij letselschade?
Als u ontevreden bent over uw rechtsbijstandverzekeraar, kunt u kosteloos naar Ridder Letselschade overstappen, tenminste als u slachtoffer bent met letselschade. Dat dit u niets kost, is bij weinigen bekend en daarom blijft men vaak onnodig bij de rechtsbijstandverzekeraar hangen, ook als men erg ontevreden is. En dat er veel ontevreden slachtoffers met letselschade zijn, wordt ons dagelijks duidelijk. Wij hebben al vele dossiers overgenomen en bij alle dossiers zijn onze cliënten er beter van geworden. Door de hoogte van de schadevergoeding, en/of doordat men erg tevreden was over onze dossierbehandeling en de aandacht die er voor hen was.
U wordt doorverwezen naar uw rechtsbijstandverzekeraar
Veel mensen denken bij rechtsbijstand na een ongeval waarbij letselschade is ontstaan, allereerst aan hun rechtsbijstandverzekeraar. Dat is ook wel logisch, want veel mensen hebben zich juist verzekerd tegen de eventuele kosten van rechtsbijstand en als zij dat dan nodig hebben, doen ze het eerst een beroep op hun rechtsbijstandverzekeraar. Daar komt bij dat tussenpersonen vaak het eerst doorverwijzen naar een rechtsbijstandverzekeraar, omdat zij dat ‘product’ vaak hebben verkocht. Dan moet blijken dat de betaalde premie ook goede rechtsbijstand oplevert. U hoeft echter niet direct naar uw rechtsbijstandverzekeraar te stappen, dat kan later ook altijd nog. Als u de zaak maar tijdig hebt gemeld en goed hebt laten behandelen.
Slachtofferhulp Nederland
Ook Slachtofferhulp Nederland verwijst als eerste naar een rechtsbijstandverzekeraar en eigenlijk om dezelfde redenen, namelijk het uitsparen van kosten. De zekerheid dat het niets kost, is kennelijk belangrijker dan de kwaliteit van de rechtsbijstand.
Veel jonge juristen bij rechtsbijstandverzekeraar
OK, het kost dan wel niets, maar levert ook niet altijd iets op. Ergernis en frustratie is wat wij wel vaak tegenkomen. Dat is logisch, want in die zaken is het immers fout gegaan. Maar als je ziet hoe de rechtbijstandverzekeraar in die zaken heeft gehandeld, dan springen je de tranen in de ogen. Vaak is er, ook na verloop van maanden, geen schriftelijk medisch advies aangevraagd. Ook stelt men een bezoek aan de cliënt vaak veel te lang uit en duren de termijnen te lang. Wij hebben een dossier overgenomen waarin de rechtsbijstandverzekeraar een heel jaar niets had gedaan . . . .
Kostenbesparing
Dat gebeurt uit het oogpunt van kostenbesparing, door onkunde of door een te hoge werkdruk. Onkunde doordat bij veel rechtsbijstandverzekeraars jonge juristen aan het werk zijn met ook nog eens een veel te grote werkdruk. Er kan aan uw dossier dan simpelweg te weinig aandacht worden besteed. Als klap op de vuurpijl horen wij vaak dat de dossierbehandelaars bij een rechtsbijstandverzekeraar moeilijk of helemaal niet te bereiken zijn. Vakantie, verlof, ziek, cursus, etc. Terugbellen? Ho maar!
Hoe gaat dan dan bij Ridder Letselschade?
Dat alles gaat bij ons echt anders. Wij zorgen ervoor dat onze dossiersbehandelaren goed opgeleid en deskundig zijn met aandacht voor u, het slachtoffer. De werkdruk is niet te hoog, zodat onze letselschadespecialisten alle tijd en aandacht voor u hebben. Ook is onze bereikbaarheid groot. Bij Ridder Letselschade kunt u uw dossierbehandelaar ook mobiel bereiken, dat is nog eens wat anders dan dat u zich moet melden bij een centraal ‘servicepunt’ waar men dan een boodschap zal achterlaten en u nooit wordt teruggebeld.
Gerechtelijke procedure?
Als u besluit uw dossier aan ons toe te vertrouwen, dan doen wij wel altijd direct melding aan uw rechtsbijstandverzekeraar. Mocht er dan geprocedeerd moeten worden, dan kunt u alsnog uw rechtsbijstandverzekeraar inschakelen. Wij fungeren dan als uw adviseur op de achtergrond zodat wij ervoor kunnen worden dat er niets mis gaat. En het mooiste is, ook dat kost u niets!
Missie van Ridder Letselschade
Onze missie is het op een integere en deskundige manier verlenen van gratis rechtshulp aan slachtoffers met letselschade. Ook als het dossier eerst bij een ander, bijvoorbeeld een rechtsbijstandverzekeraar in behandeling is geweest. Vaak worden onze kosten niet volledig betaald, maar dat is niet uw maar ons probleem, is onze stelling.
Geïnteresseerd?
Bel ons voor gratis advies of second opinion. Op werkdagen zijn wij er tot 22.00 uur voor al uw vragen over letselschade. U kunt ook hier klikken voor het contactformulier.
De laatste blogs
Veiligheid op de werkvloer niet gegarandeerd
Veiligheid is niet altijd gegarandeerd op de werkvloer Bent u slachtoffer geweest van een ongeval tijdens de uitoefening van uw werkzaamheden? Dan spreken we over een bedrijfs- of arbeidsongeval. Onlangs werd bekend dat in Nederland jaarlijks zo’n 200.00 arbeidsongevallen plaatsvinden waarvan 2.300 ernstig zijn, aldus het RIVM. In 2023 verloren 69 mensen hun leven door […]
Tjip Ridder
Wintertijd en letselschade: ongelukkige combinatie!
Het is je ongetwijfeld niet ontgaan dat afgelopen weekend de wintertijd is ingegaan. ’s Morgens is het dan wel minder lang donker, maar in de namiddag valt de schemering toch wat eerder. Waar de een hier maar enkele dagen aan hoeft te wennen, is een ander juist voor een langere periode ontregeld. Niet alleen […]
Tjip Ridder
Van hondenbeet tot letselschade, hoe zit dat?
Een hond is een mens zijn beste vriend, maar zelfs de trouwste viervoeter kan onvoorspelbaar reageren. Jaarlijks worden er in Nederland zo’n 150.000 mensen door een hond gebeten. In de gemeenten Epe, Apeldoorn, Kampen en Ermelo is het aantal meldingen van bijtincidenten met honden toegenomen (Boer, 2024). Wat zijn de oorzaken van deze toename, en […]