Casus van letselschade na hondenbeet, met schadevergoeding
In 2009 wordt een vrouw gebeten door een hond. Zij komt daarbij ten val en loopt ernstig enkelletsel op. Zij schakelt haar rechtsbijstandsverzekeraar SRK in, die de zaak oppakt. Al vrij snel wordt de aansprakelijkheid erkend door de verzekeraar van het baasje van de hond, Reaal. De berekening van de letselschade kon beginnen.
Ridder Letselschade gevonden via Google
De verzekeraar schakelde vervolgens een schaderegelingskantoor in. Dat berekende dat de letselschade van de dame in kwestie met een bedrag van ongeveer € 33.000,00 goed betaald zou zijn. SRK kon zich in dat bedrag wel vinden en adviseerde de vrouw om daarmee akkoord te gaan. Dat deed de vrouw – gelukkig – niet en zij vond Ridder Letselschade via Google.
De discussie werd vervolgens gevoerd over de invloed van eerdere klachten op de uiteindelijk te claimen letselschade. Die discussie werd gewonnen door Ridder Letselschade, reden waarom de vrouw een aanbod ontving voor een schadevergoeding van € 52.000,00 van de verzekeraar. Dat was in onze ogen nog steeds veel te weinig en uiteindelijk kreeg de vrouw meer dan het dubbele uitgekeerd. Daarmee was zij erg blij en zij was ook blij dat zij tijdig was overgestapt naar Ridder Letselschade.
Keurmerk Letselschade
In het kader van het Keurmerk Letselschade houdt Ridder Letselschade een enquête bij van de tevredenheid van de cliënten. Deze vrouw gaf de behandelaar het cijfer 10 en zij vermeldde daarbij:
“Super, deskundig, snel, eindelijk het gevoel dat mijn zaak BEHARTIGD werd.” Pluspunten:” gewoon, dichtbij de persoon, weet waar ie het over heeft.”
Zij gaf de dossierbehandelaar, Erry Grootenboer, uiteraard een dikke tien!
Ontevreden over uw rechtsbijstandsverzekeraar?
Als u ontevreden bent over uw rechtsbijstandsverzekeraar, of als u wordt geadviseerd om akkoord te gaan met een regelingsvoorstel, kunt u ons altijd vragen om een gratis second opinion. Wij bestuderen dan het dossier en geven u een advies waarmee u verder kunt. Dat hoeft echt niet altijd het advies te zijn om de zaak aan ons over te dragen. Als wij denken dat wij het niet beter (hadden) kunnen doen, adviseren wij u om niet over te stappen, maar geven wij u wel tips mee om de zaak beter te kunnen begrijpen of om gerichte vragen te kunnen stellen aan de rechtsbijstandsverzekeraar.
Contact opnemen met Ridder Letselschade?
Plan zelf een contactmoment in via onze nieuwe agendamodule. Klik hier voor het maken van een afspraak.
De laatste blogs
PIV-staffel – Wat is het en werkt het in uw voordeel?
U schakelt een letselschade-expert in om uw schade te verhalen, maar wie betaalt de kosten? Gelukkig hoeft u zich daar als slachtoffer geen zorgen over te maken. De kosten voor juridische bijstand worden doorgaans verhaald op de aansprakelijke partij, vaak een verzekeraar. Maar hoe wordt bepaald wat een redelijke vergoeding is? En wie beslist hoeveel […]
Ongeluk door gladheid tijdens de winterse maanden
Het winterse weer is in aantocht. Enkele weken geleden zorgde lokale gladheid in grote delen van Nederland al voor gevaarlijke situaties en volgens modellen van weeronline.nl belooft het de laatste week van december ook ijskoud te worden. Hoewel een witte kerst voor velen een droom is, brengen sneeuw, ijzel en hagel ook aanzienlijke risico’s met […]
Veiligheid op de werkvloer niet gegarandeerd
Bent u slachtoffer geweest van een ongeval tijdens de uitoefening van uw werkzaamheden? Dan spreken we over een bedrijfs- of arbeidsongeval. Onlangs werd bekend dat in Nederland jaarlijks zo’n 200.00 arbeidsongevallen plaatsvinden waarvan 2.300 ernstig zijn, aldus het RIVM. In 2023 verloren 69 mensen hun leven door een arbeidsongeval. Gemiddeld genomen was er in 2023 […]