De whiplash van mevrouw H. te Rotterdam
Mevrouw H. reed in 2007 in haar auto in Rotterdam, samen met haar 10 jarige zoontje, toen zij van achteren werd aangereden. Zij voelde meteen een hevige pijn in haar nek en schouders, klassieke kenmerken van een whiplash. Haar zoontje was erg geschrokken, maar had gelukkig geen whiplash. Mevrouw vond dat de tegenpartij aansprakelijk was voor de aanrijding die haar misschien wel een whiplash had bezorgd.
De rechtsbijstandverzekering van mevrouw H.
Gelukkig bedacht mevrouw dat zij een rechtsbijstandverzekering had en die schakelde zij in. De rechtsbijstandverzekeraar nam de discussie van haar met de tegenpartij over en claimde de letselschade door whiplash bij de tegenpartij. Echter, daarna gebeurde er niet zoveel meer. Wel werden er brieven geschreven, maar tot een regeling van de letselschade door de whiplash kwam het maar niet.
Mevrouw H. schakelde Ridder Letselschade in.
Via het zoekwoord whiplash kwam mevrouw op de website van Ridder Letselschade terecht. Wij vroegen het dossier bij de verzekeraar op en namen de onderhandelingen over. De medisch adviseurs van Ridder Letselschade constateerden inderdaad dat er sprake was van een whiplash en dat er een medische eindsituatie was ontstaan. De letselschade van de whiplash kon dus snel worden afgewikkeld.
Tevredenheid over de afwikkeling van de whiplash.
Mevrouw H. schreef na de afwikkeling van de whiplash zaak onder meer het volgende:
“Ik, en met mij mijn man en zoon, ben u en uw collega’s/medewerkers heel erg dankbaar voor de manier waarop het hele dossier is afgewikkeld. De manier van communiceren, het op de hoogte houden maar vooral de eerlijkheid en realiteitszin heb ik als heel prettig ervaren. Waar ik kan raad ik mensen in vergelijkbare situaties aan om vooral contact met u op te nemen. (…)
In de tijd dat u onze dossiers overnam zagen we ’t eigenlijk niet meer zitten. Het leek zo onoverzichtelijk, zo onduidelijk allemaal. Nogmaals: we zijn heel erg blij met alles wat u voor ons gedaan heeft en kijken er met een weliswaar gemengd maar toch goed gevoel op terug.
Rest mij nog u en uw collega’s/medewerkers alle goeds te wensen voor de toekomst. De onze ziet er in ieder geval goed uit!”
Bij whiplash is Ridder Letselschade uw belangenbehartiger!
Wilt u ons inschakelen of hebt u een vraag over whiplash? Klik dan hier voor het contactformulier of bel ons direct: 036-522 03 42. Wij zijn op werkdagen tot 22.00 uur voor uw vragen over letselschade bereikbaar.
De laatste blogs
Veiligheid op de werkvloer niet gegarandeerd
Veiligheid is niet altijd gegarandeerd op de werkvloer Bent u slachtoffer geweest van een ongeval tijdens de uitoefening van uw werkzaamheden? Dan spreken we over een bedrijfs- of arbeidsongeval. Onlangs werd bekend dat in Nederland jaarlijks zo’n 200.00 arbeidsongevallen plaatsvinden waarvan 2.300 ernstig zijn, aldus het RIVM. In 2023 verloren 69 mensen hun leven door […]
Tjip Ridder
Wintertijd en letselschade: ongelukkige combinatie!
Het is je ongetwijfeld niet ontgaan dat afgelopen weekend de wintertijd is ingegaan. ’s Morgens is het dan wel minder lang donker, maar in de namiddag valt de schemering toch wat eerder. Waar de een hier maar enkele dagen aan hoeft te wennen, is een ander juist voor een langere periode ontregeld. Niet alleen […]
Tjip Ridder
Van hondenbeet tot letselschade, hoe zit dat?
Een hond is een mens zijn beste vriend, maar zelfs de trouwste viervoeter kan onvoorspelbaar reageren. Jaarlijks worden er in Nederland zo’n 150.000 mensen door een hond gebeten. In de gemeenten Epe, Apeldoorn, Kampen en Ermelo is het aantal meldingen van bijtincidenten met honden toegenomen (Boer, 2024). Wat zijn de oorzaken van deze toename, en […]